
ניהול בניין חדש מקבלן
איך בוחרים חברת ניהול בתים משותפים?
אחד המקרים המאתגרים ביותר שחווינו קרה מיד לאחר שקיבלנו בניין חדש מקבלן לניהול. בשבוע השני בלבד של ניהול הבניין, הדיירים הראשונים החלו לאכלס את הבניין החדש, ולפתע קיבלנו קריאה דחופה ממוקד השירות על תקלה במערכת הניקוז של החניון. מזג אוויר סוער הביא גשמים חזקים ומים החלו לזרום ללא הפסקה והחניון התמלא תוך זמן קצר במים, שגרמו להצפה.
צוות התחזוקה שלנו הוזעק למקום באופן מיידי. כשהגענו, גילינו שהתקלה נובעת מחיבור לקוי של צנרת הניקוז המרכזית. הצנרת לא הייתה מותקנת בצורה תקינה, וכתוצאה מכך, מערכת הניקוז נסתמה והחלה להציף את החניון. הצלחנו לסגור את המים, לתקן את החיבור הלקוי ולשאוב את המים מתוך החניון.
כחברת ניהול בניין מקצועית, למדנו היטב את מערכות הבניין, היינו ערוכים לתרחיש כזה והצלחנו להגיב בזמן אמת. תהליך קבלת הבניין מהקבלן בוצע בצורה מסודרת, כולל בדיקה מקיפה של כל המערכות והתשתיות, מה שאיפשר לנו לפעול במהירות ולהחזיר את המצב לקדמותו מבלי לגרום לנזק נוסף.

חשיבות תהליך קבלת בניין חדש מקבלן
בעת קבלת בניין חדש מקבלן, חשוב לשים לב למגוון רחב של פרטים קריטיים. התהליך מתחיל בבדיקה מקיפה של כל המערכות והתשתיות בבניין, כמו מערכות החשמל, המים, הניקוז, המיזוג, כיבוי האש, והבטיחות. יש לבדוק גם את המצב הפיזי של השטחים הציבוריים כמו הלובי, החניון, והחצרות. זיהוי בעיות פוטנציאליות בזמן הקצר שלאחר מסירת הבניין מאפשר לטפל בהן מידית, ולמנוע תקלות שעלולות לפגוע בדיירים ובנכס.
בניין חדש מקבלן מגיע לעיתים קרובות עם ליקויים קטנים – תיקונים שלא בוצעו כהלכה, ציוד לא מותקן, או תשתיות שלא נבדקו כראוי. כדי לוודא שכל הליקויים הללו מתוקנים בצורה מהירה ומקצועית, נדרשת מעורבות מקצועית של חברת ניהול ואחזקת מבנים שתוכל לפעול במהירות ולספק את הפתרון המיטבי.
חברת ניהול מקצועית, כמו שרמן גרופ, תדע לפעול בשיתוף פעולה עם הקבלן ועם קבלני המשנה כדי להבטיח שכל המערכות והתשתיות מתפקדות בצורה תקינה, וכל ליקוי מטופל בצורה היעילה ביותר. תהליך זה מאפשר לדיירים ליהנות מאיכות חיים גבוהה כבר מהיום הראשון, ולוועד הבית לשמור על ניהול שוטף ומקצועי של הבניין.
חשיבות בחירת חברת ניהול מקצועית לתהליך קבלת בניין חדש מקבלן
השלב הקריטי בתהליך קבלת בניין חדש מקבלן הוא בחירת חברת הניהול שתטפל בכל היבטי התפעול והתחזוקה של הבניין. בניין חדש מגיע עם תקלות "ילדות" רבות שעלולות להתעורר כבר בחודשים הראשונים, ולכן ישנה חשיבות עליונה לבחור בחברת ניהול שיודעת לטפל בתקלות אלו בצורה מהירה ומקצועית.
שרמן גרופ מספקת שירותי ניהול מלאים, כולל תחזוקה שוטפת, ניהול כל מערכות הבניין וזמינות 24/7 לטיפול בתקלות ובעיות שמתעוררות בזמן אמת. תהליך קבלת בניין חדש מקבלן כולל גם טיפול בשעות חירום ובסופי שבוע, כאשר הצוות של הקבלן כבר אינו זמין. תפקיד חברת הניהול הוא להבטיח שהבניין יתפקד בצורה חלקה ושכל בעיה תקבל מענה מידי, כולל טיפול בתקלות בלתי צפויות.

משימות חשובות בקבלת בניין חדש מקבלן
-
הכרת צוות הקבלן וספקי המשנה – יצירת קשרים ושיתוף פעולה עם כל גורמי הקבלן והספקים המעורבים בבניית הבניין. שיתוף פעולה זה יאפשר קואורדינציה טובה ותגובה מהירה לבעיות שמתעוררות לאחר האכלוס.
-
קבלת כלל המערכות והשטחים הציבוריים – יש להבטיח קבלת כל המערכות המרכזיות בבניין, כולל מערכות החשמל, המים, המיזוג והביטחון. יש לקבל את חדרי התשתיות, תיקי המתקנים, תעודות האחריות, המפתחות, ציוד כיבוי, שלטים למחסומים, צ'יפים לבקרת כניסה, וסיסמאות למערכות טכנולוגיות בבניין. אלו חשובים לשמירה על התפעול התקין מהיום הראשון.
-
הכרת כל המערכות והתשתיות – על חברת ניהול בניין להכיר את כל המערכות והתשתיות בבניין החדש מקבלן, ולוודא שהן מתפקדות כראוי. המטרה היא שהחברה תוכל לספק פתרון ראשוני ומהיר לכל תקלה שעלולה לצוץ.
-
מיפוי ליקויים ומעקב תיקונים – לאחר קבלת הבניין, יש לבצע מיפוי מלא של הליקויים בשטחים הציבוריים ובמערכות השונות, ולנהל מעקב אחרי תיקונם מול הקבלן. התהליך הזה יכול להימשך חודשים, ולכן חשוב לנהל אותו בצורה שיטתית ומסודרת.
-
ניהול תהליך האכלוס – יש לתכנן את אופן אכלוס הדיירים, הכולל תיאום הובלות, ביצוע שיפוצים ושינויים בדירות, ושמירה על הסדר והניקיון בבניין במהלך התהליך.
-
הדרכת הדיירים – חברת הניהול צריכה להדריך את הדיירים בכל הנוגע להתנהלות בבניין החדש, עם דגש על שימוש נכון במערכות כיבוי האש, כמו ספרינקלרים וגלאי עשן. חשוב גם לפרסם נהלים ברורים להתנהלות במהלך הובלות ושיפוצים, ולספק אמצעי תקשורת נוחים לדיירים, כמו קבוצת וואטסאפ.
-
הכנת תוכנית תחזוקה וניקיון – יש להכין תוכנית עבודה לניהול התחזוקה והניקיון בבניין. תוכנית זו תכלול את תדירות הניקיון, הטיפול בשטחים הציבוריים ובמערכות התשתיות, וביצוע ביקורות שוטפות.
-
ביצוע פרויקטים לשדרוג המבנה – בהתאם לצורכי הדיירים ווועד הבית, ניתן לבצע פרויקטים לשדרוג תשתיות, מערכות או השטחים הציבוריים בבניין החדש מקבלן.
-
סיוע בניהול הדיירים והוועד – חברת הניהול תסייע לוועד הבית בבניית תקנון, פתיחת חשבון בנק, הקמת קבוצות וואטסאפ, והזמנת קווי תקשורת.
-
גביית דמי ועד והקמת בסיס מידע לדיירים – חברת הניהול תדאג לגביית דמי הוועד מכל הדיירים, ותבנה בסיס מידע מפורט הכולל את פרטי בעלי הדירות והשוכרים. תהליך הגבייה יתחיל מיד עם אכלוס הבניין החדש מקבלן.
או מלא/י את הטופס יצירת הקשר כאן, ואנו נחזור אליך בהקדם.
רוצים לשמוע יותר? דברו איתנו
כתובת משרדנו
אריאל שרון 4 גבעתיים
מגדל השחר
נשמח להיות בקשר,
בדוא״ל או בטלפון:
058-383-7777